Tarihi Balıkesir Kolonya cısı Kertil Çam

Kertil Çam kolonyacısı


Güzel illerimizden kolonyasıyla meşhur Balıkesir den bir ürünle kısada olsa bir nostalji yapacağım bugünkü yazımda.
Balıkesir denince benim aklıma bolca üretilen o meşhur kolonyaları gelir.Kolonya denince de hatıralarımın en derinliğindeki çocukluğum tabiki.
Bayramlarda ,evimizde misafir ağırlarken,hastane ziyaretlerinde hastaya ferahlık vermesi için hediye edilen, freş kokusuyla insana tazeliği ve rahatlamış hissini kokusuyla bir anda sağlayan çocukluğumun ilk parfümü neredeyse.
Bir de çocukluğumda dışarda oynarken düşüp biryerimizi incitip kanattığımızda annemin antiseptik özelliğinden dolayı ''mikropları öldürür'' kızım diyerek kanayan yaramıza bir parça pamuğa dökerek temizlediği, deydiği anda yakıcı özelliğiyle biraz dahada ciyaklatan acil yardım suyu..:)
Her daim buzdolabının rafından hiç eksik olmayan bittikçe stoğu mutlaka yapılan, özellikle yaz aylarının bunaltıçı sıcağına bir avuç serinliktir benim için kolonya.

Kertil Çam kolonyacısı

Etil alkol, su ve çeşitli güzel kokan esansların karışımıyla hazırlanan kolonyanın tarihi 300 yıldan fazla bir süre öncesine dayanıyor. Günümüzde çok fazla rağbet edilmesede benim çocukluğumdan gelen bir alışkanlık olması dolayısıyla evim dede hiç eksik tutmadığım en güzel kokudur.
En bilindik olarak limon ve tütün kokuları gelsede artık çeşitleri çok fazla üretilmekte.
Balıkesirin tarihi kolonyacısı olan Kertil Çam kolonyacısı tarihiyle aynı sayıda 300 çeşit kolonya üretmektelermiş.Sevgili Yasemin in bloğunun 4. yılına özel yaptığı kutlama partisinde bize gönderdikleri mis gibi incir kolonyası sayesinde tanıdım bende bu firmayı.Kendilerine bu güzel hediyeleri için çok teşekkür ederim.3 kuşaktır 50 yıldır ailece devam ettikleri bu sektörde kolonya ya dair yüzlerce ürünü müşterilerinin beğenisine sunmuşlar.

Limon, Beyaz Zambak, Tütün gibi kolonyaların yanında, Çam Çiçeği, Ceviz Çiçeği, Kekik, Akasya gibi kolonyaların da mimarı olmuşlar.Geniş ürün yelpazelerinde mis gibi kolonyalarının yanı sıra oda kokuları ve spreylerinide müşterinin beğenisine sunmaktalar.

Gelelim incir kolonyasının bendeki izlenimine.Şişe tasarımı ve firmanın logo sunada ayrıca bayıldım.İlk hediye olarak aldığımda eve gider gitmez merakla kullandım.Tatlı, hafif, ferahlatıcı incir kolonyasının ,kokusunun gün boyu kalıcı etkisine çok şaşırdım.

Kertil Çam kolonyacısı


Eskiden beri kullandığım o bilindik limon kolonyalarının anlık ferahlatıcı etkisinden sonra kokusunun kısa bir süre sonra uçup gideceğini sanmıştım oysa.Bir nevi gerçekten parfüm diyebilirim.
Hafif incir yaprağının kokusunuda hissettiğiniz ama asla sizi koku ağırlığıyla boğmayan hafif bir yaz esintisi gibi.Gün içinde tazelenmiş ferah bir hissi teninizde yaşamak istediğiniz anda sürüp kullanabileceğiniz bir freşlikte.
Keretil çam incir kolonyasından bukadar memnun olunca açıkcası diğer kokularınıda çok merak eder oldum.Sanırım farklı koku seçenekleriyle evde bir kolonya koleksiyonu yapabilecek istekdeyim:)
Sizlerin kolonyalar hakkında düşünceniz nelerdir.Benim gibi geçmişin izlerini bugünde yaşayarak anılarını canlı tutanlardansanız yorumlarınızı merakla bekliyorum.


Yorumlar